"Rengeteg ember van konkrétan ezen a bolygón is, aki kemény páncélbevonatot hord és legbelül is rideg.
Az emberek nem cukorkák.
Tudja milyen a legtöbb alak?
Gazember!
Gazember töltelék, gazember bevonattal.
De ők félig sem annyira bosszantóak, mint a rózsaszín szemüveges optimisták, akik napfényt okádva sétálgatnak." - Dr. Perry Cox

"A csokoládé a pesszimisták kenyere." - Fekete Dani

"A világon nincsenek határok. Kizárólag egyetlen akadály létezik, amibe folyton belefutsz: Önmagad."

2011. április 18., hétfő

Cariosus - A sajátgyártású (ex)manga

Az Egy akatsukis élete mini-sorozat sikere kapcsán már többen is felvetették nekem a kérdést, nem szeretnék -e a közeljövőben egy saját sorozatba kezdeni?
A válaszom általában ugyanazon szinonima skálán alakult: Hogy a rákba ne?! xD

Az Akatsuki paródia -immáron több, mint 2 éves- léte során nem egy alkalommal eltöprengtem, szabadjára engedtem a fantáziámat, és olyan fikciók születtek, melyek nem éppen helyezhetőek bele a sorozatba, sőt(!) abszolút megállnák a helyüket egy saját univerzumban.
Mivel vizuális típus vagyok, szeretem papírra vetni az ötleteimet, elképzeléseimet. Így gyakorta termettek a kezeim alatt karakter vázlatok, skiccek, firkantások.
Ez pedig beindított egy folyamatot, egy láncreakciót, melynek következtében arra eszméltem:
Nah bazz! Én ezt megcsinálom mangában!



2009 nyarának közepén fogtam magam, leültem, és teljesen komolyan elkezdtem rajzolni életem első (És lutri, hogy egyben utolsó.) mangáját. Egész nagy élvezettel folytattam az elkészítését, azonban a lelkesedés viszonylag kurta intervallumon belül apadni látszott.
Ennek több oka is volt:
-Iszonyatosan szabadidő zabáló meló. (Főleg maguk, az oldalak precíz megszerkesztése.)
-Iszonyatosan eszköz zabáló meló! (Néhány oldal alatt végelgyengülés következtében kiiktattam 2 tollat is...)
És a legnagyobb probléma:
Vagy a mangát rajzolom, vagy az Egy akatsukis életét. A kettőt együtt viszont semmiképp! Így döntenem kellett. A döntés pedig józan paraszti ésszel is kikövetkeztethető...


Egyszóval a friss, ropogós manga fénykora amint fellángolt, azon nyomban ki is aludt.
A manga, mely a "Cariosus" címet kapta. Az érdeklődök INNEN letölthetik "mind" a 8 oldalt.
Egy kis instrukció:
Cariosus a főszereplő becses neve, mely egy latin eredetű kifejezés, magyarra fordítva: Bukott.
Cari' egy mindent pozitívnak tituláló, abszolút optimista srác, aki egy alsó osztályú démonnal karöltve flangál a világban, és sunyi trükkök bevetése során próbál minél értékesebb anyagi javakhoz jutni. Természetesen némi "homályos múlt" klisével megspékelve. Estébé, estébé..
A sztorihoz számtalan cselekményt, és fordulatot alakítottam ki, ám most már teljesen feleslegesen.


Hogy miért publikálom?

Részben azért, mert hosszú idő után most leltem rá először eme csöppnyi projektre, és a nosztalgikus élmények hatására örömmel tárom a világ elé. Mivel halott munka, így a jövőjét tekintve lényegtelen a titkolása.
Azonban az is inspirált, hogy sokan úgy könyvelik el szerény személyem, hogy az 1AÉ-ben mutatott tehetségem a maximum, amit kihozhatok magamból. Nos, ez abszolút bugyuta sztereotípia!
Mint többször kifejtettem, az első 5-6 epizódot a legcsekélyebb odafigyelés hiányában készítettem el, pusztán unaloműzés céljából. Majd miután publikálva lett, és rádöbbentem mennyire is kapó rá a nép, gondoltam érdemes lenne igényesebb köntösbe bújtatni.
Azonban ez nem mehetett 1-ről a 2-re csak úgy! Szépen-lassan, apránként, epizódról-epizódra kezdtem el javítgatni a művet, ezzel egyre közelebb hozva magamhoz a szintet, mely a mai napig nem érte el a végleteket(!!!).

Szép is lett volna, ha a gagyi 6. rész után rögtön egy 27. epizód kaliberű rajzstílussal adtam volna ki a folytatást. A változás garantáltan sokkolóan hatott volna! xD
Volnavolnavolna..


Lényeg a lényeg, a Cariosus manga egyidőben készült az Egy akatsukis élete 16. epizódjával, ergo tökéletesen le lehet szűrni a 2 műből, hogy mit próbálok én itt fejtegetni...
Az már csak hab a tortán, hogy most már a Cariosus is brutálisan gagyinak számít a szememben. x'D


A bejegyzésben illusztrált képeknek semmi köze a fogalmazás témájához, szimplán csak színesíti a sok monoton szöveget, és egyben poén is. xD
Auf Wiedersehen, mein Schätzchens!

40 megjegyzés:

  1. Hyhy. Letöltöttem a "Mangát" és eléggé türhető de érthető is miért az 1AÉ-t válaszottad:D.

    Csak így tovább a sorozattal:D.

    VálaszTörlés
  2. Na látom elszántad magad a közzétételre :P Igen ezt fejtegetted ki nekem hosszan msn-en XD
    Szeretnénk sokan már ilyen jól rajzolni :P Nekem a manga tetszett és már értem mire céloztál az egyediségben. Amúgy meg 2. hsz :D

    VálaszTörlés
  3. hát..a mangát most töltöm..:D de igazigaz..ha választani kell a kettő között akkormár inkább az 1AÉ..nagyonszeressük :P De Dani hallod?! iszonyatjól rajzolsz..minden elsimerésem..grat (Y)

    VálaszTörlés
  4. Tisztázódott bennem mi a valódi oka a dinoszauruszok kihalásának...
    Gyúrhatnál egy kicsit mert eléggé csontos vagy!
    A manga meg háát, gázos...

    VálaszTörlés
  5. viszlát,drágáim! (igen a 8 éves német tanulásom kb pont ennyire futja xD) ez egy szép homondat volt XD

    VálaszTörlés
  6. brutálisan gagyinak számít??
    háát én ledöbbentem, hogy mikre vagy képes és nem bánnám ha majd egyszer folytatnád.

    VálaszTörlés
  7. Nekem kifejezetten tetszik a Manga.:D Gratulálok!:DD Szerintem majd akatsukis után ha lenne rá időd folytathatnád...^^ Vagy max valami kis animációs sorozatot csinálhatnál, mert nagyon jó fantáziád van.:D

    VálaszTörlés
  8. Ejnye!!!!! Szegény élettársad ha ezt látná! Megcsaltad egy olcsó dinosaurusal XD

    Egyébként a manga nekem tetszett :) nagyon jól rajzolsz!

    VálaszTörlés
  9. Hmm...
    A manga rajzolása elég szép, hasonlít az 1AÉ-ra(nem csoda xD)
    Az a szép,hogy két dolgot is tudsz követni. Az 1AÉ-t és a saját mangát. Egyszerre készülnek viszont a beleadott munka ugyan annyi. Lehet, hogy nem annyira tökéletesek, de ha egy bizonyos szinten te is és a nézőid is megvagytok elégedve, akkor az nem olyan rossz :)
    Az, hogy az 1AÉ-t választottad, jó döntés volt.
    Köszi, hogy elolvasod. :)

    VálaszTörlés
  10. Csermely:
    Ezt benézted, szoktam gyúrni. Csak alapjáraton vékony a testalkatom. Nagyapámtól örököltem, ő is egész életében vékony volt, közben mégis tiszta izom.

    VálaszTörlés
  11. ez a Cariosus tök fasza lett volna kár hogy nem csinálod de az 1AÉ legyőzhetetlen :)

    VálaszTörlés
  12. Khm.
    Mi okból néztem volna be?
    Különben megértem, hogy az EAÉ anatómiájára nem fektetsz annyi figyelmet, viszont ha újra belekezdesz egy mangába akkor az egyértelmű, hogy nem az animációs képességedet hanem a grafikai tudásodat kell kamatoztatnod!
    Állandó chibi figurák firkantása eléggé lealacsonyítóan hat az adott manga minőségére.
    Nem hiába rebesgettem idáig is, hogy anatómiából sokat kellene fejlődnöd!
    A mangán meg is látszik ez a szemet szúró negatívum, viszont az egyetlen pozitívum amit már nálad korábban is megemlítettem, hogy remekül rajzolod a háttereket még akkor is ha nincsen kidolgozva annyira amennyire kellene...

    VálaszTörlés
  13. Nah, ez érdekes, ugyanis mindig a háttér rajzolás volt a gyengeségem. xD
    Anno haverokkal rajzoltunk egy rakás füzetnyi sztorit, aminek hatalmas sikere volt, és azokban is folyton a hátterekkel küzködtem.

    Ha szerény lehetek, megjegyezném, hogy rajzolni jobban tudok, mint animálni. Pláne, hogy utóbbit alig egy éve tanulom hivatalosan is, míg előbbit gyerek korom óta fejlesztgetem. Nem hiába jártam ezzel kapcsolatos gimibe is.

    És ahogy kifejtettem a bejegyzésben is, ma már abszolút gagyinak számít a mangában felhasznált tudásom.
    Ergo, azóta kimondottan sokat fejlődtem. Bár ezek szerint, ezen átsiklottál.
    Az anatómiáról meg már nyugodtan lecuppanhatsz, mivel az 1AÉ karaktereihez hozzátartozik a leegyszerűsített, csökött testfelépítés. Egyszóval szándékosan ilyen!

    Csermely, ezeknél jóval szemetszúróbb hibákba szoktál belekötni, mi van veled?:D

    VálaszTörlés
  14. Megismétlem magamat!
    Ha legközelebb bele kezdesz egy mangába akkor az anatómiát részesítsed előnyben!
    Ha legközelebb!!!
    Persze az jogos, hogy az EAÉ-nak stílusából adódóan elvetendő az anatómia és a saját stílus de egy jó animátornál vagy grafikusnál elvárható lenne több stílus képviselete.
    Nem jó ha valaki leragad egy stílusnál, mert egyszer úgyis unalmas és elcsépelt lesz!
    Csak erre sokan még nem jöttek rá...

    VálaszTörlés
  15. Kicsit hülyén venné ki magát, ha mondjuk pl. lenne egy új sorozatod és az is EAÉ stílusú lenne, akár mangáról van szó akár animációról.
    Csak egy apró figyelmeztetés volt a részemről, mivel a mangánál ugyan azt a stílust fedeztem fel.
    Jelenleg csak ez a kis semmiség szúrt szemet.
    Ha ez probléma az már nem az én gondom...

    VálaszTörlés
  16. Holy fucking shit, it's a dinosaur :O

    VálaszTörlés
  17. nemtom, Dani, akármilyen gagyinak tartod a Cariosust, én szívesen elolvastam volna. Én is próbálkozok saját mangával egy ideje, egyik főművemből megvan kb. 8-10 oldal, másik kettőből 1-2, perpill meg egy hentai-yaoi doujinshiköteten dolgozok (mondták már, hogy perverz vagyok:])...
    Remélem, ha befejezted az 1AÉ-t, akkor ezt még folytatod^^

    VálaszTörlés
  18. Hello nekem is tetszik a manga csak igy tovább kell valami az egy eaé mellé amit gyorsabban lehet publikálni nem ?:D mert ez igy jó esetben 30 kép az 1aé meg sok :D

    VálaszTörlés
  19. Most komolyan később lelehet hülyézni, ha baromságot mondtam, de Dani nem azt írta, hogy vagy az egyiket csinálja, vagy a másikat? XD
    És az 1aé-t fogja csinálni, ha nem csalatkoztam a szemeimben XD

    VálaszTörlés
  20. Dani szeretném hogyha törtetőknél rákattintanak a Mickey és cs. akkor ezt az oddalt hozza ki.
    http://simonmiki.blogspot.com/
    Előre is köszönettel:Mickey

    VálaszTörlés
  21. http://axor-mc.blogspot.com/ Szia Dani erre áttendéd a blogom mert át kellet írnom a címét.Ám már megjelent az 1.rész :)

    VálaszTörlés
  22. igen? és ez hanyadik? felesleges mingig újat csinálnod úgy se fog sikerülni

    VálaszTörlés
  23. Bocs hogy így szólok de Dani nem tudom hogy gondoltál-e rá valamikor csinálhatnál paródiát arról is hogy itachi milyen erőt adott narutonak de ha nem tetszik az ötlet vedd úgy mintha el se olvastad volna ezt

    VálaszTörlés
  24. Bocs hogy így szólok de Dani nem tudom hogy gondoltál-e rá valamikor, hogy ezt a blogot is
    "Krisztián mentes övezet"té nyilvánítsd?

    VálaszTörlés
  25. Jajj Dantci, ne bizonygasd, hogy tudsz jobbat, senki nem mondta hogy béna vagy. Ez a bejegyzés eléggé fennhéjázónak tűnt nekem. Mit akarsz bizonyítani? XD Mintha védekeznél, egy nem létező támadás ellen. XD

    De ha ennyire be akarod bizonyítani mutasd meg, és ne csak beszélj. Nagyon szépen ütemesen mutatod a fejlődést, és tudjuk hogy többre is képes vagy. Ha akarnád, a szájmozgást és a mendegélést is tökéletesen tudnád kivitelezni, csak a műfaj követeli meg :D

    Nyugi, Dani, szeretünk :D

    VálaszTörlés
  26. Igazából Matten ez a bejegyzés úgy született meg, hogy Dantci megmutatta nekem ezt a kis mangát kb. 1 nappal azelőtt, hogy felrakta volna ide is. És én hülye fejemmel sikeresen megjegyeztem, hogy sokkal jobb a rajzminősége a mangának, mint az akkor 1aé résznek XD és utána elkezdte ecsetelni nekem, h az 1aé részek nem azt mutatják meg, hogy ő mennyire tud rajzolni, mert megy az sokkal jobban is :D Nagyjából ennyi :D Ha valamit rosszul írtam akkor javítsd ki Dani:))

    VálaszTörlés
  27. Matten, miből gondolod, hogy senki sem mondta?
    Nem gondozod annyira rég óta az emailjeimet.xD
    Anno, a vízválasztó 16. epizód előtt sok szapulást megéltem ám, husom.:')

    Igen, Márk, nagyjából ez a szitu.:)

    VálaszTörlés
  28. Jó, nyugodj már meg!xD Amikor először megjegyezted, akkor is eljutott a tudatomig. Sőt, 2. és 3. alkalommal is tudomásul vettem.

    VálaszTörlés
  29. laszter, ha gondolod, tudok mutatni neked ilyet(bocs, Dani^^)
    http://www.youtube.com/watch?v=-FuvvWgPdU4

    VálaszTörlés
  30. Jó lett a Manga Dani!!! Kár, hogy nem folytatódik. :/
    Örülök, hogy az 1AÉ mellet döntöttél! :)

    VálaszTörlés
  31. smiki 98. én láttam és nem egy hűdenagy bumm

    VálaszTörlés
  32. Hali!
    Nekem nagyon bejött a mangád, és szerintem ha már kidolgoztad a sztorit kár lenne otthagyni.
    Nem gondoltál arra, hogy feltöltöd mint fanficcet, vagy valami hasonló...?
    Mert... Hát... Mégis, egy fejezetet nem tart sokáig összeszülni, és a lektorálással sem kell bajlódni, mert van egy csomó emberke, aki a túlsok szabadidejét így köti le...
    Ennyi lettem volna, csá!

    Ps.:Átficcentettem ide a kommentet ^^

    VálaszTörlés
  33. Figyi az 1AÉ Fan art-ba hogyan lehet képet küldeni???

    VálaszTörlés
  34. Daninak kell elkuldeni :) legalàbbis èn igy tettem. XD bocsesz ha helyetted vàlaszolok Dani

    VálaszTörlés
  35. Jól rajzolod a mangát, bár szerinte nem lehetett volna sokat kihozni a történetből és bölcs döntés volt a feladása.

    VálaszTörlés
  36. A történet, melynek egészéből egy apró kis morzsányit, kb 2%-ot ismerhetsz. xD (Y)
    Mondom, rengeteg karaktert kidolgoztam, fordulatot elterveztem, estébé.

    Dani:
    Linkeld ide, és ha megüti a színvonalat, akkor kirakom.:)

    VálaszTörlés
  37. Szerintem egész jó lett, de tudsz jobbat is ;), nem nagyon akarlak kritizálni, mert még én ott tartok, ahol anno te tizenévesen ^-^. Úgyhogy befogom xD.

    Amúgy meg bírom, hogy ilyen gyökér vagy :DDD.

    VálaszTörlés
  38. A kurtva farkúú életbe máá mikor lesz 28. rész azért ennél gyorsabban csináld bazz -.-"

    tiszta ideg vagyok nem tölthetem tudástáram
    akatsukis poénokkalll ahhhj ;( zokogva depresszálok hüm hüm XDXD

    VálaszTörlés